Kapitel 22

Jag trodde att jag skulle skriva klart igår, men här har ni iallafall kapitel 22! :)

Tidigare: “But we’re single”, sa Liam och pekade på Zayn och Harry
“Ah, so to all the fans out there, there’s only three boys left”, sa intervjuaren.
De pratade ett tag till och sedan kom killarna till oss.

Johannas PoV

Vi gick och satte oss i bilen. Jag och tjejerna gick in efter killarna, livvakterna åkte i en annan bil och bandet i ännu en annan. På vägen till lägenheterna satt Harry helt tyst. Det gjorde ont i mig att se honom så ledsen. Även om vi bara hade känt varandra i en vecka, så hade jag känslor för honom. Jag ska inte säga att jag var kär, men det var något speciellt. Ni vet den där känslan, när man får ögonkontakt med någon och just då, så existerar inget annat, det är bara ni. Och fjärilarna i magen som flyger. Det är underbart! Jag var också tjejen som spelade svår att få, det var roligast. Man kunde vara mer säker på att killarna skulle falla, för om de verkligen ville ha en, så skulle de fortsätta kämpa. När vi kom fram till lägenheterna gick Harry in i sin och stängde sedan dörren. Jag ville följa efter, men Nadja tog tag i min hand och drog med mig till Louis lägenhet. Efter att vi hade pratat i en kvart, så hade Harry inte kommit tillbaka och jag ville verkligen prata med honom. Jag sa till Nadja att jag skulle gå till honom och se hur det var. Hon nickade som svar, och fortsatte sedan prata med de andra. Jag gick ut ur lägenheten och knackade på hos Harry. Han öppnade inte, så jag tryckte ned handtaget och gick in.
“Harry?” ropade jag
“Yeah? Johanna, is that you?” hörde jag honom från något rum.

Jag följde rösten och kom in i hans sovrum. Han satt på golvet med ryggen lutad mot sängen. Jag gick och satte mig bredvid honom. Det tog ett tag för mig att inse, men sedan såg jag att han grät.
“What’s wrong?” frågade jag oroligt
“Nothing”, svarade han
“Harry, seriously, what’s wrong?”
“It’s just that I didn’t sing good. I sounded like shit”, sa han
“No, Harry, you didn’t! You sounded good”, sa jag stöttande
“You’re just saying that to be polite”, sa han och snyftade

“I’m not saying you did it perfect, but you were good. You didn’t sound like shit. And why is that a reason to cry?” frågade jag
“I don’t know”, svarade han.

Jag kollade ned på hans händer och såg att han höll i sin mobil, som han försökte dölja från mig. Jag tog tag i den. Han var inne på twitter. Han hade sökt på orden ‘Harry’s shit’
‘Harry’s shit he can’t sing’
‘God I hate @harry_styles! harry’s shit!’
‘This little girls who likes one direction, really? Harry’s shit’
‘Did you see one direction on red or black? hahah harry’s shit! he can’t sing’
‘Euw have you seen that boy @Harry_Styles? he’s ugly and can’t even sing! Harry’s shit!’
“Harry”, sa jag och han kollade upp på mig, “Why would you search for that?”
“I just wanted someone to prove that I’m right”, svarade han, “That I sounded like shit”

“But Harry, you didn’t”, sa jag allvarligt, “These are just haters. This is what they do all the time. They try to bring people down. But you’re stronger than them Harry, I know you are”
Han log ett svagt leende mot mig. Inte ett falskt leende, men ett svagt. Hans ögon var röda, efter att han hade gråtit.
“I know, it’s just that”, började han, “I just, I’ve always wanted to be able to not take hate. You know, be able to ignore what people say about me. But I just I can’t, and it’s horrible”
Jag nickade förstående mot honom.
“I know, Harry, everyone feels like that”, sa jag, “And it’s terrible, the things they say about you. But it’s not true”

“Then they wouldn’t say it”, sa han.
Jag visste inte vad jag skulle svara så jag kramade bara om honom.

Nadjas PoV

“Cajsa”, sa jag och tog min hand på hennes arm, medan Liam pratade om uppträdandet.
Cajsa kollade undrande på mig.
“Kom, jag vill prata med mig”, sa jag och tog hennes hand.
Jag ledde henne till Louis sovrum och vi satte oss i den bäddade sängen.
“Varför sa Zayn att han var singel förrut?” frågade jag
“Vi är dejtar ju inte precis”, svarade hon och kollade ned på sina ben, som var i skräddarställning.
“Men han kunde ha sagt att han var på gång med någon”, sa jag
“Jo, men, vi är inte på gång”, sa hon.
Jag kollade undrande på henne.
“Det var ett one night stand, Nadja, det kommer inte funka ändå”, sa Cajsa, “Jag kommer åka tillbaka till Sverige snart”
Jag kollade medlidande på henne och insåg hur lycklig jag faktiskt var. Jag hade träffat Louis i Spanien och han bodde i London, dit jag skulle flytta. Han var känd, vilket inte spelade mig någon roll, men fans accepterade mig. Jag inte fått mycket hat överhuvudtaget, självklart hade jag fått lite, men det fick jag leva med.
“It’s just a fling”, sa Cajsa med ett glädjelöst leende och ett ryck på axlarna.

“Han gillar dig med, Cajsa”, sa jag, “Det syns på honom”
“Men som jag sa, det kommer inte funka ändå”, sa hon med en suck
“Ni kan ju försöka”, föreslog jag
“Jag vet inte. Jag vet inte om jag är redo för det än”, sa hon, “För ett långdistansförhållande med en kändis. Det låter som en dröm”
“En dröm som kan gå i uppfyllelese”, jag höjde på ögonbrynen.
Vi pratade ett tag till, men jag lyckades inte övertala henne. När vi gick ut till de andra så hade Johanna kommit tillbaka. Eller, hon kom precis när vi kom.
“How’s Harry?” frågade Louis, lite oroligt
“He’s sad”, svarade hon, “He’s like, crying”
“Why?” undrade jag
“He doesn’t think he did good”, svarade Johanna, “And he’s reading hate on twitter”
“Why is he reading hate?” frågade Ashley med rynkad panna
“He searched on ‘Harry’s shit’ on twitter”, förklarade Johanna.
“I’ll go talk to him”, sa Louis och gick iväg.
“What kind of hate was it?” frågade Ashley
“Uh, like, that he can’t sing and that he’s ugly and that he shouldn’t be a part of One Direction”, sa Johanna med en ledsen min.
“I’ll go talk to him as well”, sa Niall och gick iväg.
Snart hade även Zayn och Liam gått till Harry. Jag, Ashley, Cajsa och Johanna satt kvar i Louis vardagsrum. Vi sa inte så mycket. Det var en ledsam känsla i rummet, som vi alla kände.

Kommentarer
Postat av: Anonym

As bra meeer!!

2012-01-13 @ 22:15:40
Postat av: Eve

mer?!?! <3

2012-01-14 @ 12:31:31
Postat av: Anonym

jättebra läängtar till nästa! ;D

2012-01-15 @ 16:52:47
Postat av: Jessica

Älskar den !! Ett tips om ni uppdaterar mer kommer ni att få flera som följer eran blogg och fler kommentarer :))

2012-01-23 @ 22:47:46
Postat av: Lova

MEEEER!!! <3

2012-05-18 @ 10:25:10

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback