Kapitel 20

Bara för att ni har fått vänta så länge, så gjorde jag ett lite längre kapitel :)

Tidigare: Vi åkte hem till killarna och åt mat hos Zayn, som hade lagat någon kycklingrätt. Efter det körde vi singstar, och Harry vann den här gången över Johanna. Hon sa att han skulle få revenge, men hur har jag ingen aning om.

“I’m gonna have revenge in someway. No, you’re not better than me!”
Jag satt i mitt rum och lyssnade på när Johanna pratade med Harry i mobilen. Cajsa satt vid datorn och var inne på facebook. Det var fredag och vi hade inte träffat killarna något mer den här veckan. De slipade på det sista av albumet, som skulle släppas om ungefär en månad.
“No, I refuse to!” sa Johanna.
Jag himlade med ögonen åt henne. Vad var det hon vägrade? Sjunga på singstar igen, kanske? Mobilen vibrerade till i min ficka och jag tog upp den.
‘They’re so annoying’, det var från Louis och jag förstod på en gång att han menade Harry och Johanna.
‘I know! OMG! What did he just tell her?’
‘He asked her out’
‘WHAT!?’
Hon sa att hon vägrade gå ut med honom. Det var så typiskt Johanna.
‘She’s playing hard to get, isn’t she?’
‘She’s always playing hard to get’ svarade jag och la ned mobilen i fickan igen.
“Yeah, right. Bye”, sa Johanna i samma ögonblick och la på.
“Varför spelar du svår att få?” undrade jag, även om hon alltid gjorde det.
“Jag läste på internet att Harry gillade tjejer som spelade svåra att få”, sa hon
“Har du letat upp Harry på internet?” frågade jag förvånat, “Du kan inte bli ett fan, Johanna, inte på det sättet”
“Jag ska inte bli ett galet fan, Nadja, men det är bara roligt att det går. Jag kan liksom få reda på vad som helst om honom”, sa hon, “Visste ni till exempel att-”
Innan hon hann säga något mer tog jag handen för hennes mun.
“Tro inte på allt du läser”, varnade jag.
“Börja inte bråka nu”, suckade Cajsa, “Har ni något planerat ikväll, förresten?”
“Jag kan fråga Louis”, svarade jag och tog upp mobilen igen.
Jag skickade iväg ett sms, och han svarade att vi kunde komma hem till de senare. Jag frågade Ashley om hon ville med, vilket hon självklart svarade ja till. Under veckan som gått, när skolan hade varit, så hade Cajsa och Johanna varit hemma hos mig eller ute och shoppat. De hade också varit på bl.a. Madame Tussauds.

När klockan var sju kom Ashley hem till mig, och sedan gick vi iväg till killarnas lägenheter. Jag knackade på Louis dörr och han öppnade.
“Hey babe”, sa han och gav mig en kram och en kyss.
Vi gick in i lägenheten, till vardagsrummet. Harry och Niall satt och spelade Mario Kart, Zayn och Liam satt i soffan bredvid de och pratade.
“Guys, look who’s here”, sa Louis.
Harry och Niall var helt inne i spelet och kollade inte upp. Zayn och Liam hälsade på oss, men satt kvar i soffan. Cajsa gick fram och satte sig bredvid Zayn.
“Niall, no! I have to win this!” sa Harry helt plötsligt, fortfarande inne i spelet
“Why? You know I’m gonna win this, mate”, sa Niall emot honom
“I have to win it! It’ll get you extra points!” sa Harry, “You won the last one, c’mon”
“No, I’m gonna win it”, sa Niall tillbaka
“Hey Niall!” sa Ashley helt plötsligt och satte sig i hans knä
“No, Ash, what are you doing?” klagade han
“Distracting you, so Harry can win”, sa hon
“No, you’re supposed to be on my side”, sa Niall och låtsades vara ledsen
“I’m sorry babe”, sa Ashley och kysste honom.
“Oh, you two, get a room”, sa Louis
“And you’re the one to talk”, sa Niall, vilket fick mig att rodna lite.
Det var oftast jag och Louis som brukade kyssas när vi var allihop, fast, Niall och Ashley hade ju inte varit tillsammans särskilt länge.
“Hey, are you even out as a couple yet?” frågade jag
“Nope”, sa Niall, “But we’re gonna perform on Red and Black tomorrow, and it’ll be the first time we sing the single live, so I thought I might as well come out with that I’m not single”
“Aw, that’s cute”, sa jag och log mot honom och Ashley.
“Oh, I had totally forgotten”, sa Louis, jag vände mig mot honom, “Nadja, we’re going to perform at Red and Black tomorrow, and we can bring one friend each, so do you want to come with me?”
“Wouldn’t want to miss your first live performance with what makes you beautiful”, svarade jag
“Good”, sa Louis och la sin arm runt mig, vilket fick mig att le.
“You two, stop being so cute together”, sa Ashley
“Alright, who wants a beer?”

Nästa morgon vaknade jag upp i Louis säng. Jag vände lätt på huvudet för att kolla vad klockan var, och för att inte väcka Louis.
“Oh, no, you’re awake”, hörde jag honom säga
“Did I wake you up?” undrade jag
“No, babe, I was already awake”, försäkrade han mig om
“Oh, ok then. Why so upset about me waking up, huh?” frågade jag
“You’re just so beautiful when you’re asleep, you look like an angel”, sa han
“Oh, you’re so cheesy”, sa jag och log mot honom
“You don’t have anything against it”, sa han och kysste mig.
“Hey, where’s Cajsa and Johanna?” frågade jag
“I don’t know, maybe with Zayn or something”, svarade Louis, “I think Johanna is sleeping on the couch though”
Han gick upp ur sängen. Jag satte mig upp och kollade på honom. Han hade ingen tröja på sig och hans mage, den var så snygg. Han höjde sin blick från golvet, så att vi fick ögonkontakt.
“Your clothes are here”, sa han sedan och gick ut ur rummet.
Jag suckade för mig själv. Jag reste mig upp och gick till kläderna. Jag satte på mig de och gick sedan ut till vardagsrummet. Louis hade rätt, Johanna sov på soffan. Cajsa var säkert med Zayn. Jag är också rätt säker på att Ashley var hos Niall.
“Johanna”, sa jag och skakade på henne, “Vakna”
Hon öppnade sakta på ögonen.
“Mm, vad är det?” frågade hon sömnigt
“Följ med till Zayn”, sa jag.
Hon öppnade ögonen helt, och var plötsligt klarvaken.
“Är Cajsa där?” frågade hon
“Jag tror det”, svarade jag.
“Ok, då går vi”, sa hon glatt.
“Louis, I’m going to Zayn’s with Johanna”, ropade jag, eftersom jag inte visste vart han var
“Ok”, hörde jag honom svara från något rum.
Vi gick till hallen och ut i korridoren, över till Zayns rum.
“Anyone here?” ropade jag när jag hade öppnat dörren.
Cajsa kom till hallen med ett fånigt leende på läpparna.
“Och varför är du så himla glad?” skämtade jag
“Ni hade väl inte”, undrade Johanna, hon behövde inte säga mer för vi förstod ändå.
Svaret var precis lika klart, för Cajsas leende blev större och hon blev lite röd om kinderna.
“You so did”, sa jag

“Men det gör väl inget”, sa Cajsa och kollade ned på golvet
“Klart det inte gör! Jag är bara glad för dig”, sa jag.
“Var han bra?” frågade Johanna och jag slog till henne, lite svagt.
“Vad!?” undrade Johanna irriterat
“Ja, jo, det var han väl”, svarade Cajsa, “Han var typ, sådär, jättebra”
“Var han stor?” frågade Johanna
“Men, herregud, Johanna”, menade jag, “Varför frågar du ens sånt?”
Cajsa skrattade bara åt oss. Zayn kom och ställde sig bakom henne.
“Oh, look at you two”, sa Johanna och vickade på ögonbrynen
“What did you tell them?” frågade Zayn Cajsa
“I didn’t need to tell them, they just know stuff”, svarade hon
“Were we that loud?” undrade han
“Oh my god, Zayn! No, they can tell it from my smile”, svarade hon
“Aw, you’re smiling over it”, sa han och log mot henne.
Cajsa kollade upp på honom och deras läppar möttes.
“Aww, you’re so cute!” sa Johanna
“But, now, we’re going to leave you two love birds alone”, sa jag och tog tag i Johanna innan hon hann säga något.
Vi gick ut ur lägenheten.
“Heja Cajsa!” sa vi samtidigt och började skratta.

Nu ska jag snabba på kapitel 21 också! :)
Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag bara älskar sättet du skriver på! MEEEEEEEER hihi snälla?

2012-01-01 @ 16:04:08
Postat av: Paulina (Din stalker, Mohoho!)

MEEEEEEEEEEEEEEER!!

JAG ÄLSKAR DENNA NOVELLEN!! :D

2012-01-01 @ 16:25:19
URL: http://nexxttoyou.blogg.se/
Postat av: e

skynda med nästa ! :D

2012-01-01 @ 16:53:06
Postat av: M

Hahaha! Asbra :D

2012-01-01 @ 18:00:16
Postat av: Anonym

jätte bra !!! :D

2012-01-01 @ 19:30:36
Postat av: emma

så jäkla bra ! :)

2012-01-01 @ 21:40:41
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Eve

mer tack! ;) <3

2012-01-02 @ 10:47:00
Postat av: D

lääängtar jätte mycket till nästa kapitel :D

2012-01-02 @ 11:22:31
Postat av: Julia

Hihi! Omg! Flinadetyp hela tiden! :-)

2012-01-02 @ 17:09:53
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

skiiiiiiiiiiiitbra meeeeeer! ;D

2012-01-05 @ 19:30:08
Postat av: Sofie

MEEEEEEEER !!!

2012-01-08 @ 21:32:23
URL: http://sofiess.myshowroom.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback