Kapitel 9

Tidigare: “Ok guys, we don’t want to scare her away the first time she meets us”, sa Liam, som verkade vara den mest seriösa bland de. Killarna, förutom Louis då, gick tillbaka från rummet de tidigare kommit from.
“They’re always like that”, sa Louis.

“They’re ok. You’re weirder”, sa jag och skrattade, “And I love it!”
Han gav mig en kram och kysste mig sedan.
Dagen jag var hos Louis och träffade hans kompisar var en lördag. Idag var det måndag och första dagen i skolan för mig här i London. Lite nervös var jag, såklart, men det skulle nog gå bra. Jag åkte buss till skolan, vilket jag aldrig hade gjort i Sverige, så det var också något som jag var lite nervös inför. Jag hade precis lämnat huset och var på väg till busshållsplatsen, som inte låg så långt bort, 200 meter ungefär. Det var fint väder ute. Soligt och rätt varmt. Bussen kom nästan direkt när jag var framme vid hållplatsen. Jag gick in och visade chauffören mitt busskort. Han nickade åt mig. Jag gick längre in i bussen och funderade på vart jag skulle sätta mig. Jag såg att nästan alla sittplatser var upptagna. Jag kollade runt lite.
“You can sit here if you want to”, sa en blond tjej och log lite svagt mot mig.
“Thanks”, sa jag och satte mig ner bredvid.
“Are you new here?” frågade hon
“Yeah, I moved here on saturday, from Sweden”, svarade jag
“Wow, Sweden? Sounds cool”, sa hon och log, “I’m Ashley, by the way”
“Haha, yeah. I guess Sweden is cool, if you aren’t Swedish”, sa jag, “And I’m Nadja”
Resan till skolan tog ungefär en kvart. När vi var framme följde Ashley med mig och visade mig runt. Jag fick mitt skåp bredvid hennes, tack och lov. Vi hade klassamling först, vilket betydde att jag skulle få träffa hela min nya klass på en gång. Det visade sig att Ashley faktiskt gick i samma klass som mig.
“Oh shit!” sa hon och jag kollade undrade på henne, “We started five minutes ago”
Perfekt, försen första dagen. Vi skyndade oss till salen vi skulle vara i och Ashley öppnade dörren.
“Sorry we’re late”, sa hon och gick sedan och satte sig bredvid en annan tjej.
Jag stod kvar i dörröppning och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Läraren kollade på mig.
“Good morning ms Lund”, sa han
“Morning, mr”, jag kollade på hans namnskylt, “Smith”
“You can close the door”, sa han till mig.
Jag gjorde som han sa och stängde dörren. Alla i klassrummet kollade på mig.

“This is the new student I was talking about”, sa Mr Smith, “Nadja Lund from Sweden”
Ingen av eleverna i rummet såg intresserad ut, de bara glodde på mig.
“Take a seat”, sa läraren åt mig.
Jag sökte med blicken i rummet och märkte att det bara fanns en plats ledig. Jag gick dit och satte mig.
“Hi”, sa jag till killen bredvid mig.
“Hello”, sa han och dröjde kvar lite på o:et, “I’m Daren”
“I’m-” började jag men blev avbruten
“Nadja, I know”, sa Daren och log ett snett leende.
“Ms Lund and Mr James, detention today after school”, sa Mr Smith helt plötsligt.
“Aw, come on! It’s just the first day!” sa Daren emot, “And she’s new!”
Mr Smith suckade.
“Let it go then, but only for this time”, sa han
Tack gode gud! Hur skulle det ha sett ut om jag fick kvarsittning första dagen i skolan? Resten av dagen gick bra. Ash följde med mig hem efter skolan. Så såg det ut resten av veckan också, eller så följde jag med henne hem. Louis hade fullt upp hela veckan, fast han vill inte berätta vad han höll på med.

Just nu satt jag hemma i mitt rum med Ashley.
“Do you have a boyfriend?” frågade hon plötsligt
“I do, actually”, svarade jag och log, “What about you?”
“Nope, no boyfriend for me”, sa hon, “What’s his name?”
“Louis”, sa jag.
Hon nickade mot mig.
“How did you meet him?” undrade hon.
Jag berättade om Spanien, Louis och var han bodde och så vidare. Jag sa inte namnet på hans kompisar eller efternamnet på honom.

“He seems nice”, sa Ash glatt
“He is”, svarade jag och log.
“Go on to facebook, maybe you can show a picture of him?”
“Sure, great idea”, svarade jag.
Jag gick fram till skrivbordet i mitt rum och Ashley följde efter. Jag startade min dator och gick in på facebook. En händelse. Jag tryckte på den. “Louis Tomlinson asked you to be in a relationship with him” jag tryckte på acceptera.
“No frickin way!” utbrast Ash.
Jag kollade frågande på henne.
“What?” undrade jag
“Your boyfriend is Louis Tomlinson?” hennes ögon blev större.
“Yes”, svarade jag förvirrat
“You don’t know who is?” frågade hon och mumlade sedan något i stil med, “Maybe they’re not famous in Sweden”
“Uhm... he’s Louis? And what do you mean with famous?”
“You don’t know? He hasn’t told you? What were the name of his friends?”
“Something like Liam, Niall, Zayn and Harry”, svarade jag och kollade konstigt på henne
“Oh my god! You’ve got to be kidding me!” Ashley var helt galen, jag trodde verkligen att hon skulle börja skrika och springa runt i huset. Det såg så ut på henne, “Your boyfriend is in one of the biggest boybands in the country, Nadja!”
“What? One of the biggest what?” jag höjde på ögonbrynen.

“One of the biggest boybands. They’re called One Direction. All five of them are in it”, förklarade Ashley, “Here, let me show you”
Hon gick in på google och skrev “One Direction” i sökfältet. Sedan tryckte hon på bilder. Hon hade rätt, det var bilder på killarna. Men, ett av Storbritanniens största band?
“This so cool, Nad!” sa Ashley
“Nad? You calling me Nad? Haha. And I don’t know, is it? I don’t know him as the Louis from One Direction, I know him as my Louis”
“Aww, your Louis. That’s so cute! You should probably talk to him! Why hasn’t he told you?”
“I don’t know, I’ll call him tomorrow”, svarade jag.
Herregud, han hade verkligen döljt något för mig. Varför?

Så, då var kapitel 9 uppe! :) Vad tycker ni? Och varför tror ni Louis har döljt det för Nadja?

Kommentarer
Postat av: Fredrica

As bra :D

2011-09-27 @ 22:17:09
Postat av: emma

bra !

2011-09-27 @ 22:59:36
Postat av: Jojjo

Awesome 

2011-09-28 @ 06:53:25
Postat av: Anonym

jag älskar den här novellen för det är typ bara du som skriver om Louis alla andra är om Harry och Liam!! :) LOVE IT! :)

2011-09-28 @ 15:45:37
Postat av: Johanna

Otroligt jävla bra!! :) Meeer!!! :)

2011-09-28 @ 16:13:19
Postat av: Anonym

Grymt bra verkligen efter längtat :)

2011-09-28 @ 16:16:46
Postat av: Anonym

jätte bra!!

2011-09-28 @ 18:35:53
Postat av: ciaRA!!!!somlängtar

galet bra!!! meeeeeeeeeer längtar!!

2011-09-28 @ 21:17:54
Postat av: Anonym

Jätte bra !! :D

2011-09-29 @ 09:06:53
Postat av: Anonym

skjukt bra längtar till nästa del :) jag tror att det är för att han vill veta att hon gillar honom för hónom och inte för att han e en kändis :P

2011-09-30 @ 22:37:47
Postat av: Anonym

när kommer nästa??!!! :)

2011-10-01 @ 19:15:54
Postat av: Anonym

COME ON!! I WANT SOME MORE! :)

2011-10-02 @ 20:31:08
Postat av: Anonym

riktigt bra! MER MER MER MER MER !!

2011-10-02 @ 21:54:28
Postat av: mandy

sämst uppdatering?! :(

2011-10-06 @ 20:33:31
Postat av: Johanna

När kommer nästa kapitel, längtar som faaan!! :) =) :P

2011-10-07 @ 22:20:56
Postat av: Anonym

Är ju helt beroende av den här novellen, låt oss inte vänta så länge haha! Love it :)

2011-10-09 @ 21:05:09
Postat av: Jasmine

MORE

2011-10-10 @ 18:14:06
URL: http://readysetbieber.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback