Kapitel 11


Tidigare: Ashley hade skickat en hel del sms om hur coolt det var att jag hängde med One Direction. Jag lovade henne också att hon skulle få träffa de någongång, privat. Vi får väl se hur det går med det, eftersom de berättat hur fullt upp de hade, fast de ville ju såklart träffa henne om de hade tid. Det var så jag skrev till Ash, att de ville träffa henne om de hade tid, fast jag hade egentligen inte ens sagt till de att jag lovat henne.

På måndag morgon vaknade jag av att väckarklockan ringde halv sju. Jag snoozade och tillslut gick jag upp när det gått ungefär en halvtimme. Jag gjorde ordning mig och åt frukost. Vid halv smsade jag Ashley och frågade om vi skulle cykla tillsammans, som gick jättebra för henne. Jag gick ut och låste upp min cykel och sedan cyklade jag iväg mot Ashleys hus. Hon stod redan ute och väntade på mig vid hennes röda tegelhus.
“Finally you’re here”, sa hon och hoppade på sin cykel.
Vi började cykla iväg.
“It took like five minutes, Ash”, sa jag och skrattade
“I could have done it faster”, skämtade hon.
Vi cyklade iväg till skolan, vilket tog ungefär tio minuter. Vi var där fem i åtta och skyndade oss in till våra skåp.
“What do have, Nad?” undrade Ashley

“Uh, English”, svarade jag efter att ha kollat på schemat.
Vi tog våra engelskmappar och gick iväg mot klassrummet, precis i tid. Mr Smith hade precis kommit och vi hann in i klassrummet före honom. Jag satte mig ned bredvid Daren, som satt ensam även idag, medan Nadja gick till sin vanliga plats. Han kollade på mig och nickade som en hälsning.
“Morning”, sa jag rätt tyst.
Lektionen började och vi fick reda på att vi skulle skriva en uppsats om en förebild, vi fick börja på våra datorer på en gång. Vi hade förresten helt egna datorer på skolan, man fick beställa själv om man ville ha apple eller microsoft. Jag valde microsoft, eftersom jag inte riktigt var ett fan av apple. Bill Gates all the way, för mig. Darren hade samma smak som mig, det hörde jag när hans dator startades; Windows 7.
“Who are you going to write about?” frågade jag
“Justin Bieber”, svarade han kort
“Oh, so you’re a boybelieber, then?” undrade jag och lyfte på ögonbrynen.
Han verkade inte riktigt som den sorten, men vad visste jag?
“No, not really. He’s ok, but he’s an inspiration, isn’t he?” menade Daren, “And I’ll get some girls over to my side!”
Det lät mer som den Daren jag lärt känna förra veckan, allt handlade om tjejerna.
“Haha, yeah, I guess you’re right”, sa jag, “I’m going for J.K. Rowling”
“Ah, she’s cool, I love Harry Potter”, sa Daren samtidigt som han öppnade internet, “Do you have twitter?”
“Yeah I do”, svarade jag, “LundNadja”
“I’ll follow you, sign in”, sa han
Jag gjorde som han sa och gick in på twitter. Jag såg att jag hade fått runt 50 följare från igår, bland de Louis och killarna. Jag såg också att Daren följde mig och följde honom tillbaka.
‘English class right now, boooring!’ skrev jag sedan.

“Nad! Why didn’t you tell me you had twitter!?” utbrast Ashley från andra sidan klassrummet.
“I got it yesterday, Lou told me to!” svarade jag.
Jag kollade mina mentions, ett av de var från Daren:
‘But I’m funny, aren’t I? :(“ stod det
‘Ofc you are, Daren”, svarade jag.
Ett annat var från... Harry Styles. Louis kompis.
‘Go back to work, miss’ stod det, jag skrattade åt honom.
“What’s so funny?” undrade Daren.
“Oh, uh, got a tweet from Harry Styles”, fel sagt av mig.
Alla i klassrummet verkade ha hört och kollade på mig.
“OH MY GOD! HARRY STYLES TWEETED YOU!?” utbrast en av tjejerna, säkert ett fan.
“Uh, yeah... uhm, I kind of know him, a little”, svarade jag osäkert.
“Wait, aren’t you Nadja Lund?” sa tjejen sen
“Yeah, why?” undrade jag
“Oh my god! Is it true that you’re dating LOUIS TOMLINSON!?” hon sa det första i en rätt låg ton men höjde sedan rösten.
“Uh... well, we... we’ve got a thing going on yes”, sa jag, “But, please, don’t tell anyone... it’s a little secret yet, how do you know?”
“I’m friends with him on facebook”, sa hon stolt, “I’m so happy for you! And I promise I won’t tell anyone! But could I meet Zayn?”
“Uhm, I’m not gonna make you meet them. I’m dating Louis because I fell in love with Louis, not the popstar. I had no idea he was famous... and no, I can’t make you meet Zayn, sorry, you’re a fan so you just gotta have to work as hard as the rest of them”, sa jag och kom sedan på att det kanske var lite dumt sagt, “Sorry, but I really can’t make you meet Zayn. I mean, I could try, but I don’t really think Lou would want me to be all ‘And she wants to meet you. And she wants to meet you too’ and all that, do you understand?”
“Yeah”, sa hon och kollade ner på sin dator.

Skoldagen gick rätt fort och var helt okej. Jag stängde skåpet och började gå mot cykelparkeringen, där jag skulle möta Ashley som inte haft samma lektion som mig. Min mobil vibrerade till och jag tog upp den.
‘Vas happenin, Nad? Lou is missing you, he neeeeds you!’ jag skrattade åt Zayns sms och gick till Ash.
“Want to go with me to the boys?” frågade jag
“The boys as in One Direction?” försäkrade hon sig
“Yup, but on one condition”, sa jag
“What?” hennes ögon förstorades
“That you won’t be crazy and fangirl and be all  over them”, sa jag
“I promise!” sa hon snabbt och tog tag i mina händer.
Jag skrattade åt henne.
“Then you’re allowed”, sa jag och tog fram min mobil igen.
‘Can me and Ash come? My friend, you know’ skickade jag iväg
‘Yeah, sure... you can come whenever you want to’, fick jag snabbt som svar
“Let’s go!” sa jag till Ash.
Vi gick till våra cyklar och började cykla iväg. Jag fick visa henne vägen till killarnas lägenhet.
När vi var framme tog jag fram mobilen igen.
‘Whose room are you in?’ skickade jag till Zayn
‘Liams’, svarade han.
Jag släpade med mig Ashley till hissen och åkte upp till killarnas våning och sedan till Liams dörr.
“Be calm”, sa jag och knackade sedan på.
Dörren öppnades på en gång och jag fick ett par armar runt mig.
“Told you he was desperate!” sa Zayn precis före mina läppar mötte Louis.
Jag märkte på en gång att han var jätteglad.
“What’s happened?” undrade jag
“What Makes You Beautiful made it to number one!” sa Louis
“Congrats!” sa jag och kramade honom och sedan Zayn.
“Where’s the rest of the boys?” frågade jag sedan.
“Niall’s in the kitchen, Liam and Harry’s in the living room”, förklarade Zayn.
“Ok, that makes sense”, sa jag och sedan kom jag på att Ashley var med mig, “This is Ashley by the way”
“Hi!” sa hon uppspelt.
Louis och Zayn hälsade på henne och gav henne sedan varsin kram.

Inte så lång väntan ändå! :) Ska bli bättre med uppdateringen nu, det var bara det att det var så himla mycket i skolan de två senaste veckorna.
Kommentera nu!
Vill ni att Ashley ska bli tillsammans med någon av killarna? Vem isåfall?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag tycker Ashley kan bli tillsammans med Naill! :D Jätte bra blogg för de är inte så många som skriver noveller om Louis <3:D skriv mer !!! snälla :)

2011-10-20 @ 21:41:49
Postat av: emma

riktigt bra !!

2011-10-20 @ 23:00:04
Postat av: Anonym

Jag tycket också att ashley ska bli tillsammans med Naill! :D jätte bra btw !! :)

2011-10-21 @ 14:37:08
Postat av: Johanna

Grymt bra, älskar denna novell och jag tycker också att hon ska bli tillsammans med Niall!! :)

2011-10-21 @ 22:25:13
Postat av: Linda

Jättebra, men jag tycker Ashley ska bli tsm med Liam! :D

2011-10-21 @ 23:29:43
Postat av: Hanna

Jag tycker hon ska bli tillsammans med Niall :D

Jättebra novell!!!KRAM

2011-10-23 @ 02:47:05
Postat av: Amanda

jag tycker också att hon ska bli tillsammans med Niall :D

2011-10-24 @ 16:28:55
Postat av: MATILDA

Jättebra. Håller med, jag tycker hon ska bli ihop med Niall. :) xx

2011-10-25 @ 13:15:36
Postat av: Clara

SKRIV DÅ!! :)

orkar inte vänta mera!

2011-10-25 @ 16:39:58
Postat av: Eve

haha, jag tycker också att hon ska bli tsm me Niall xD jättebra blogg btw

2011-10-31 @ 08:49:41

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback