Kapitel 10


Tidigare: Hon gick in på google och skrev “One Direction” i sökfältet. Sedan tryckte hon på bilder. Hon hade rätt, det var bilder på killarna. Men, ett av Storbritanniens största band?
“This so cool, Nad!” sa Ashley
“Nad? You calling me Nad? Haha. And I don’t know, is it? I don’t know him as the Louis from One Direction, I know him as my Louis”
“Aww, your Louis. That’s so cute! You should probably talk to him! Why hasn’t he told you?”
“I don’t know, I’ll call him tomorrow”, svarade jag.
Herregud, han hade verkligen döljt något för mig. Varför?

Jag sitt i mitt rum, det var rätt sent på lördagseftermiddagen och jag hade inte träffat Louis än, eftersom han “inte ha tid, han hade så mycket med skolan”, jag visste han ljög och jag ville verkligen prata med honom. Min mobil vibrerade och äntligen smsade han till mig.
“I’ll be outside your house any minute! Love you xx” stod det. Jag log mot smset och gick sedan ner. Det dröjde inte särskilt länge förens det ringde på dörren. Jag gick till hallen och öppnade ytterdörren.
“Hey babe”, var det första Louis sa när han såg mig.
“Hello”, sa jag och log.
Han tog sina händer på min midja och våra läppar möttes i en kort kyss. Vi gick upp på mitt rum, eftersom jag sagt att jag ville prata med honom. Vi satte oss på min säng. Han la sin hand ovanpå min.
“You’ve been lying to me”, sa jag.
Han höjde på ögonbrynen.
“About what?”
“You know what about”, sa jag, “And now you’re lying again”
“How did you find out?” undrade han
“Well, you’re famous. I hear your name all the time. At first I didn’t really think about it, because Louis a normal and popular name. And well, yesterday I was with Ashley and I went online to facebook and you had asked me to be in a relationship with you. Ash was like ‘Oh my god! It’s Louis Tomlinson’ and she told me everything about One Direction”
Han kollade ner på våra händer och sedan upp på mig igen.
“I’m sorry”, sa han
“Why did you lie?” undrade jag
“I wanted you to see me as Louis, your boyfriend and a really nice guy. I didn’t want you to see me as Louis Tomlinson, the popstar”
“I’d never see you as the popstar. You know you’re not just a popstar to me. You’re my boyfriend, I love you”
Han log åt det sista jag sa.
“I love you too”, sa han, “But if I had told you that I was famous, maybe you would have seen me as the popstar and just wanted to go out with me for the money”
“No, ofcourse not. This isn’t about money, this is about us, Lou. Me and you”, sa jag och log mot honom. Han log tillbaka och kysste mig.
“Sorry I didn’t tell you”, sa han sedan, “I was just afraid to lose you”
“It’s okay”, svarade jag, “You were just playing Hannah Montana”
Han skrattade och kramade mig sedan.
“I’ve missed you”, viskade han i mitt öra.

“Missed you too”, sa jag, “What have you been up to?”
Han släppte taget om mig.
“We’ve been recording”, förklarade han
“Oh”, jag nickade, “Wait... since you’re in a band, do you mind singing for me?”
“Not at all!” svarade han, “Do you like The Fray?”
“I love them”, sa jag.
Han log mot mig och börjde sjunga ‘You found me’ med The Fray. Jag kollade på honom, granskade honom. Louis var så himla fin. Hans blå ögon och hans bruna hår. Dessutom var hans personlighet underbar. Hans röst var otrolig, han sjöng som en ängel. Min ängel. Så fort han sjungit färdigt kramade jag honom igen.
“You’ve got the voice of an angel”, menade jag

“Thanks babe”, sa han med ett leende, “We’re recording our first album right now, we came third place in the x factor last year”
“Oh, that’s so cool!” sa jag glatt.
“Yeah, we didn’t even know each other at first. Me and the boys, I mean”, sa Louis, “We all searched to the x factor as solo acts, then we got through to bootcamp”
Han berättade hela historian om hur ‘One Direction’ hade blivit till. Helt otroligt, speciellt att de var så stora.
“Have you got twitter?” frågade helt plötsligt
“No, I haven’t”, svarade jag.
Jag hade aldrig riktigt känt för att skaffa twitter, jag vet faktiskt inte varför.
“Then do an account!” sa Louis ivrigt och skyndade sig fram till min dator som stod på skrivbordet.
Den var redan påslagen. Jag skrattade åt honom och gick sedan till honom. Han skrev in
twitter.com i adressfältet. Han tryckte på sign up och kollade sedan på mig.
“Full name?” frågade han
Jag höjde på ögonbrynen.
“Right”, sa han och kollade tillbaka på skärmen.
Han skrev in Nadja Lund och fyllde sedan i min emailadress.
“Password?” undrade han
“Like I’m going to tell you”, flinade jag och skrev in mitt lösenord.
“And username?” han kollade undrande på mig.
“Uhm, Nadja_Lund”, föreslog jag
“Nah, to much like mine”, sa han, “What about LouisBabe?”
“Yeah, right”, sa jag och skrattade åt honom, “Take LundNadja”
“Your choice”, sa han och låtsades att han var sur.
Han skapade mitt konto och sedan fixade vi iordning lite. Han gjorde så att jag följde honom och alla medlemmar i hans band, även någon som hette Stanley Lucas. Han fixade också en profilbild på mig från Spanien.
“Just, don’t tell anyone about us, Lou”, sa jag, “I’m not ready for it”
“It’s ok, I won’t tell anyone”, sa han, “What do you want as your first tweet?”
“Uh, I don’t know, you write something”, sa jag, dum idé
‘Pooping’ skrev han.
“Oh, how mature of you, I’m gonna get so many followers!” sa jag sarkastiskt.

Resten av helgen tillbringade jag med Louis och killarna för att lära känna de lite bättre. Man kan väl säga att alla fem var rätt barnsliga egentligen, men det var ju därför jag älskade Louis, så jag förstod verkligen varför de var så himla bra kompisar med varandra. Ashley hade skickat en hel del sms om hur coolt det var att jag hängde med One Direction. Jag lovade henne också att hon skulle få träffa de någongång, privat. Vi får väl se hur det går med det, eftersom de berättat hur fullt upp de hade, fast de ville ju såklart träffa henne om de hade tid. Det var så jag skrev till Ash, att de ville träffa henne om de hade tid, fast jag hade egentligen inte ens sagt till de att jag lovat henne.

Kommentera! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

grymt bra!! :)

2011-10-15 @ 00:32:29
Postat av: Anonym

AWESOME! Grymt efterlängtat! :))

2011-10-15 @ 02:08:33
Postat av: emma

jättebra !

2011-10-15 @ 09:09:02
Postat av: Anonym

jätte bra !! :D

2011-10-15 @ 15:25:10
Postat av: Johanna

Grymtttt bra!! :) Meeer!! :P Älskar denna novell! :)

2011-10-16 @ 19:29:29
Postat av: Anonym

Den e bra !! :D MEEEEEEEER !!!!!!

2011-10-17 @ 18:47:53
Postat av: mandy

braaa, mer nuuuuu!! :D

2011-10-18 @ 18:51:21

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback