Kapitel 17

Tidigare: När vi var framme letade jag reda på Louis och sedan gick vi ut ur flygplatsen, där vi möttes av Harry som gav oss både en kram.
Tidigare:
“I saw your tweet”, sa han till Lou, “So you’re officially a couple now? I read something about Loudja. It’s crazy how fast the fans are at getting couple names!”
Loudja. Louis. Nadja. Lät helt ok för mig.

“How was Doncaster?” Ashley stängde igen sitt skåp medan hon väntade på ett svar
“It was good”, svarade jag och la in mina böcker, “Except I got jealous”
“Of who?” undrade hon och stängde även igen mitt skåp.
“Hannah”, sa jag, “Louis-”
“Ex-girlfriend, I know”, sa hon, “They used to be really close, I think”
“I know, Stan told med”
“Stan Lucas?” hon höjde på ögonbrynen och jag nickade som svar.
“Yeah, and Lou’s family was amazing too, they were all so nice”, sa jag och vi började gå iväg till cykelstället, “What have you been up to all weekend?”
“I’ve uhm”, började Ashley och kollade ner i marken med ett leende, “I’ve been with Niall”
“Aw, that’s cute”, sa jag och log mot henne.
Hon kollade upp mot mig, med samma leende på läpparna.
“Wait, you’re not dating are you?” undrade jag förvånat
“Naah, we’re not. At least not yet”, svarade hon och hennes leende blev mindre
“But you like him”, sa jag med höjda ögonbryn, “I’ll call Louis later”
Det tog ett tag för henne att reagera på vad jag menade.
“No! Don’t call Louis! I can talk to Niall myself”, sa hon snabbt och jag hörde knappt vad hon sa
“Sure”, sa jag och nickade. Jag ska ringa till Louis och be honom, Liam, Zayn och Harry komma upp med en plan.
Vi cyklade hemåt. Jag sa hejdå till Ash när vi cyklade förbi hennes hus och sedan åkte jag hem till mig. Jag låste upp dörren, eftersom ingen annan var hemma, och skyndade mig upp på mitt rum där jag slog på datorn. Jag loggade först in på twitter. Jag läste några kommentarer om hur ‘perfekta jag och Louis var tillsammans’.
“@OneDirection except @NiallOfficial I need your help with something! ;)” skrev jag och märkte rätt snart att Niall var online.
“@LundNadja why not me?”
“@NiallOfficial because it’s got with you to do, you’ll love it!”
Jag loggade ut och gick istället in på facebook. Till min lycka, så såg jag att Cajsa och Johanna var inne. Jag öppnade en chat med både två.
Nadja: Hiiii girlieees!
Johanna: Nadja!!! Hej :D Hur är London?
Nadja: Heeeeelt underbart faktiskt! Har världens bästa pojkvän!
Cajsa: Han där Louis? :) När får vi träffa honom dååå?
Nadja: När vi kommer hit! Vilket jag tycker att ni ska göra snart
Johanna: Vi försöker!
Cajsa: Och vi måste prata med Louis och se om han förtjänar dig
Nadja: Det är jag som inte förtjänar honom om något
Cajsa: Då måste han vara enormt bra då, kanske ska jag sno honom från dig? ;)
Nadja: Njaaa.... du får försöka göra det tillsammans med alla andra miljoner tjejer
Cajsa: Va? Andra miljoner tjejer?
Shit, jag hade inte berätta att han var känd än. Kanske skulle jag inte göra det? Jag kunde ju vänta till de kom hit och sedan låta dem träffa killarna och berätta efter det? Det lät som en bra idé.
Nadja: Förklarar när ni kommer hit! :) Lovar att jag ska göra det, det blir enklare face-to-face.
Johanna: Måste gå nu iallafall! Vi ska försöka komma, jag lovar! :)
Cajsa: Jag måste också gå, jag kommer över till dig Johanna. Vi ska komma på en plan till att komma till dig, Nadja.
Nadja: Haha, gör det ni! :) Ses när ni kommer då!
Jag loggade ut och gick sedan in på twitter. Harry var inne och hade sett mitt tweet, perfekt.
“@LundNadja call me then! .x”
Jag tog upp mobilen och letade upp Harrys namn. Det gick fram några signaler och sedan svarade han.
“Hello Nadja!” sa han glatt
“Hey Harry”, hälsade jag tillbaka, “Can I come to your place? Bring Louis, Zayn and Liam. Niall can’t come”
“Yeah, sure. Walk here and go to my apartment”, svarade han och la på.
Jag stängde av datorn och la ner mobilen i fickan. Sedan gick jag ner och ut ur huset. Jag låste dörren och styrde stegen mot killarnas lägenheter. Vädret var fint ute. Det var tisdag och jag och Louis hade som sagt åkt tillbaka till London igår. Jag andades in höstdoften medan jag gick till lägenheten. När jag väl var framme gick jag in och knackade på dörren till Harrys lägenhet. Han öppnade dörren och bad mig komma in. Jag gick efter honom till vardagsrummet, där de andra killarna satt. De hälsade på mig, och Louis kom upp och gav mig en av sina perfekta kyssar.
“So, you wanted to talk to us”, sa Harry till mig när killarna hade satt sig ner i soffan igen.
Jag och Harry stod framför dem.
“Well, you three”, sa jag och pekade på Harry, Zayn och Liam, “Probably know that Niall and Ashley have been with each other over the weekend”
De nickade som svar.
“Well, Ash really likes him, so I thought we should come up with a plan to make them get together”, förklarade jag
“Niall likes Ashley too”, sa Liam så snart jag pratat klart, “Sounds like a great idea. Niall isn’t really the person to walk up to a girl just like that”
“We should lock them in a closet”, sa Louis
“Yes, we should. And we’ll leave them in there for half an hour. If they’re not together then, we’ll leave them for longer”, sa Zayn
Ååh, varför hade jag inte tänkt på det? Att låsa in dem i en garderob... men vad skulle man förvänta sig för idé när det kom till Louis Tomlinson och Zayn Malik? Jag suckade, de var helt hopplösa.
“Let’s do it then”, sa Harry och jag kollade menande på honom.
Han märkte det inte så jag kollade istället på Liam. Jag visst han var mest seriös av killarna och antagligen förstod att det inte var en bra idé.
“Yeah, let’s do it”, sa han till min förvåning.
“Wow, I didn’t think you’d say something like that”, sa jag till alla fyra, “Let’s do it”
Jag visste att jag var tvungen att hålla med, det var ändå fyra mot en.
Vi satt resten av eftermiddagen och planerade hur vi skulle göra, fast jag kom inte upp med något. Jag tyckte egentligen att det var en rätt dålig idé, men den fick duga. Om den funkade var det ju toppen.

Wooh, there you go! :) Kommentera!

Kommentarer
Postat av: C

sjukt bra!! SNÄLLA MEEEER!! :D (a

2011-11-29 @ 18:45:44
Postat av: emma

jättebra :)

2011-11-29 @ 18:49:56
Postat av: Anonym

Haha!? I en garderob?

2011-11-29 @ 20:31:32
Postat av: Anonym

jättebra! :D

2011-12-01 @ 21:55:18
Postat av: Ellen

jag måste ha fler delar, älskar denna novellen :D !

2011-12-03 @ 21:45:55
Postat av: Elin

Skitbra!! Längtar till nästa kapitel!!

2011-12-04 @ 15:12:14
URL: http://onedirectionovel.blogg.se/
Postat av: Julia

As bra! Måste ha nästa!

2011-12-11 @ 15:33:23
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Stina

Hahahah jag garvade så hårt åt garderobsgrejen!

2012-02-13 @ 21:55:08

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback