Kapitel 16


Tidigare: “You know, I think Louis would’ve told me this when he was ready for it”, sa jag, “You’re not really a good friend when you tell me this”
“I’m a good friend to you. And Louis wanted me to tell you this”, svarade han.
Åh, så det var Louis idé? Att försöka få mig svartsjuk, eller vad var det han ville?

Jag låg i Louis säng. Han var på nerevåningen med Hannah. De hade inte träffats på ett tag och hade ‘so much to talk about’. De hade så mycket att prata om att Louis valde henne före mig. Visst förstår jag att de fortfarande var nära vänner och ville prata om vad som hänt - men jag kunde inte hjälpa att jag blev svartsjuk. De hade pratat hela kvällen igår, medan jag satt och pratade med Stan. Så mycket fanns det väl inte att prata om, att det skulle ta en hel dag sammanlagt? Jag kramade om en av kuddarna i sängen och suckade. Hannah. Hannah. Hannah. Eftersom de hade varit tillsammans före x factor, så ville fansen fortfarande att de skulle vara tillsammans. Hur tror de att det känns för mig? Fast å andra sidan, vilket jag kom på senare, så visste inte fansen hundra procen om det var något mellan mig och Louis än. Dessutom var Hannah blond och hade blåa ögon, medan jag var brunett med bruna ögon. Motsatsen till Hanna, alltså. Jag hörde dörren öppnas där nere.
“Bye, I’ll talk to you later”, hörde jag Hannah säga
“Yeah, I’ll call you. Bye”, sa Louis.
Jag hörde dörren stängas. Vi skulle åka hem till London senare idag. Jag hörde hur någon gick uppför trappan och öppnade dörren.
“Hey babe”, Louis röst
Jag satte mig upp och kollade på honom.
“Have you been crying?” han kollade oroligt på mig och satte sig bredvid mig.
Jag märkte att han hade rätt. Jag hade några tårar som runnit nedför min kind, utan att jag hade märkt det. Jag nickade som svar.
“What’s wrong?” undrade han.
Hans blåa ögon stirrade rätt in i mina.
“Uhm, nothing, really”, sa jag och kollade bort från honom.
“You expect me to believe that?” sa han menande, “You don’t cry for nothing. Tell me what’s wrong”
“I just”, började jag och försökte komma på ett bra svar, “I miss my friends in Sweden”
“Ah”, sa han, det lät lite som en suck.
Kanske gick han på det?
“I’m not buying that. You’ve got friends here and you haven’t cried about that before”, sa han.
Det var inte enkelt att lura Louis Tomlinson inte.
“But I do”, sa jag med en svag röst.
Han drog upp mitt ansikte så att våra ögon möttes igen.
“Why are you lying to me?” sa han och lät lite sårad
“Because you’ll laugh at me if I tell you the truth”, sa jag, “You’ll just think I’m silly”
“No, I won’t!” sa han och den här gången låt han lite argare, “Tell me what’s wrong”
Jag svalde och kollade in i hans ögon. Jag kunde inte ljuga för honom.
“I just got jealous, ok?” sa jag, “I got jealous of you and Hannah. What if some paparazzi will take pictures of you two, and everyone will think that you’re together again”
“No, Nadja”, sa Louis med en allvarlig röst, “There’s nothing going on between me and Hannah. You need to trust me”
“I know, I do trust you. I just couldn’t help getting jealous”, sa jag, “And it’s not just about me and you. It’s about all your fans as well”
“I know what to do”, sa Louis och tog fram sin mobil.
Jag kollade vad han gjorde. Han gick först in på twitter. Fanns det bilder på honom och Hannah? Ja, det gjorde det. Han skrev ‘Don’t believe everything you read. Me and Hannah are still really good friends. There’s nothing more between us anymore’. Fast frågan var vilka som skulle tro på det? Han skrev ett nytt tweet, ‘Actually, I have a girlfriend. Go follow @LundNadja everyone! She’s lovely, I’m sure you’ll love her.’
Jag kollade på honom och log.
“I love you”, sa jag och han kollade upp på mig.
Våra läppar möttes i en perfekt kyss.
“I love you more”, sa han och log tillbaka mot mig.

Senare var vi på flygplatsen i Doncaster. Det kom upp en tjej till oss, ett fan såklart.
“Can I take a picture with you?” frågade hon
“Of course, babe”, sa Louis.
“I can take the camera”, erbjöd jag mig.
Hon skakade på huvudet.
“I want to take a picture with both of you”, sa hon.
Jag log mot henne. Kanske kunde fansen acceptera mig ändå? Hon tog tag i en man som gick förbi och frågade om han ville ta kort på oss, vilket han inte hade något emot. Hon stod bredvid Louis, och Louis stod mellan mig och henne. Efter det tog hon tillbaka kameran. När Louis hade skrivit en autograf till henne och hon var på väg att gå, så tog han tag i hennes arm.
“Could you take a picture of us with my phone?” frågade han.
Hon log och nickade mot honom. Louis tog fram sin mobil och gav den till henne. Han la sin arm runt mig kysste min kind medan tjejen tog kort. Sedan gav hon tillbaka mobilen, sa hejdå och gick iväg. Louis gick in på twitter och la upp bilden, ‘Me and @LundNadja, for everyone that asked for it’
“They seem to like you”, sa Lou menande
“Good”, sa jag
“I don’t know why they wouldn’t, though”, sa han och gav mig en snabb kyss.
Vi letade reda på gaten vi skulle till och väntade på att flyget skulle komma. Min mobil vibrerade och jag tog upp den. Det var ett sms från Ashley.
‘Niall asked me out!!!’ stod det
‘Awww, I’m so happy for you’ skrev jag som svar och visade sedan smset för Louis.
“That’s about time. He’s been talking about her ever since they met”, var hans kommentar
“Really, he has?” sa jag och log.
Ashley skulle antagligen flyga igenom taket om hon fick reda på det. Lou nickade åt mig  och jag aw:ade.  Flyget kom efter ungefär tio minuter. Vi gick in och satte oss. Jag fick sitta mellan två affärsmän hela resan. Inte för att det gjorde mig något, de satt bara och grejade med sina datorer hela vägen till London. När vi var framme letade jag reda på Louis och sedan gick vi ut ur flygplatsen, där vi möttes av Harry som gav oss både en kram.

“I saw your tweet”, sa han till Lou, “So you’re officially a couple now? I read something about Loudja. It’s crazy how fast the fans are at getting couple names!”
Loudja. Louis. Nadja. Lät helt ok för mig.

Sådär ja! :)
Kommentera nu, haha!

Kommentarer
Postat av: jessie

very goood, as usual!! :D .x

2011-11-21 @ 18:52:51
Postat av: emma

asbra ! :)

2011-11-22 @ 00:16:51
Postat av: Anonym

skit bra ;D

2011-11-22 @ 22:38:16
Postat av: Astrid

Jag älskar din novell! Går in nästan varke dag i hopp om att du ska ha skivit ett nytt kapitel. Keep on writing! <3

2011-11-25 @ 16:49:47
URL: http://onedirectionnovell.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra novell. Skulle man inte kunna få vara med? En till grej ganska onödigt faktiskt men varför satt de inte tillsammans på flyget?

2011-11-29 @ 22:23:32

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback