Kapitel 15


Tidigare: “Oh, that’s Hannah”, sa han, “My ex girlfriend”
Tidigare:
Det var värre. Visst, det var hans förra flickvän, men varför hade han sparat alla korten med henne? Jag stängde ihop albumet, medan jag hindrade tårarna från att tränga fram i mina ögon.
“There’s nothing between us, I promise”, sa Louis och kysste min kind, “I love you”
“Love you too”, viskade jag.


Jag satt i Louis kök med honom på morgonen nästa dag. Jag hade på mig ett par mjukis, en t-shirt och en grå hoodie. Mitt hår var uppsatt i en tofs. Louis satt bredvid mig mig och hade på sig ett par röda mjukis och en randig t-shirt. Vi satt och åt frukost, både två åt flingor med mjölk. Louis favoritfrukost.
“So, what’s the plans for today?” undrade jag
“Just gonna meet some of my old friends”, svarade Louis
“Like who, for example?” frågade jag
“Probably going to be the most with Stan if he’s able to. And then I’ll probably meet up with Hannah”
“Hannah? Your ex-girlfriend?” undrade jag
“Aww, is someone a little jealous?” sa han och höjde på ögonbrynen
Jag kollade ner på hans händer. Den ena låg på bordet och den andra på skeden, jag visste precis vad han planerade.
“Oh, no, Lou, don’t even thi-” mer hann jag inte säga förrän han hade skjutit iväg en sked med flingor i mitt ansikte, “LOUIS!”
Jag gjorde samma sak tillbaka, medan han skrattade åt mig.
“What was that good for?” frågade jag medan jag tog bort de blöta flingorna från mitt ansikte.
“Just wanted to see you laugh?”
“Laugh?” undrade jag och skrattade, “Oh, you got me”
Dörren till köket öppnades och Daisy och Phoebe kom in.
“Good morning”, sa de glatt och gick fram till oss.
Daisy satte sig i mitt knä, och Phoebe i Louis knä.
“When did you two meet?” frågade Daisy nyfiket och grejade med mitt hår.
Jag log mot henne. Hon var jättesöt. Precis som sin storebror. Jag hann inte svara för än Johannah, Lottie och Felicite kom in i rummet. Louis föräldrar var skilda och hans pappa bodde inte i Doncaster längre.
“Yes, how did you meet?” undrade Lottie, medan Jay hade gått till köksbänken.
“We met in Spain”, sa Louis och slog sin arm runt mina axlar, “We sat beside each other on the plane there, and she found out about One Direction not that long ago”
“So she didn’t know you were famous?” undrade Felicite
“Nope, she had no idea”, svarade han
“I was a little suspicious, though”, la jag till
“There was no need to be”, sa han
“Oh, no, you were just very famous in the U.K”, sa jag, “No biggie”
“You’re so cute together”, sa Phoebe glatt
“Thank you”, sa jag och log mot henne.

“Stan wants me to come to his house”, sa Louis efter att ha läst smset han nyss fått
“Only Stan?” frågade jag.
“Hannah will be there too”, svarade Louis.
Jag log smått och nickade. Han slog sin arm runt mig medan vi gick ut i solljuset. Jag var inte så säker på att jag ville träffa Hannah, men det fick väl gå. Vi gick till Stan, det var en bit att gå men vädret var fint och vi hade roligt. Vi kom till ett tegelhus med en våning. Louis gick fram till dörren och knackade på. Jag ställde mig bakom honom. Det stod ‘The Lucas family’ på dörren. Den öppnades snart av Stan.
“Hello Louis!” sa han högt och kramade om Louis
“Hello Stanley!” sa Louis i samma ton som Stan.
Det stod en blond tjej bakom honom. Hannah. Jag kände igen henne från alla foton jag sett.
“Hey Hannah!” sa Louis glatt och kramade om henne

“Hi Louis!” sa hon lika glatt och kramade honom tillbaka, “I’ve missed you”
De släppte taget om varandra.
“I’ve missed you too”, sa Louis.
Håll masken, Nadja. Se inte svartsjuk ut.
“Hi”, sa jag till Stan när jag kommit på att jag inte hälsat på honom.
Han hälsade tillbaka och gav mig en kram. Jag hälsade på Hannah och fick en kram även av henne. ‘Hold on to Louis, you don’t want to lose him’ hade hon viskat till mig. Och vad skulle jag ta det som? Att hon hade förlorat honom, även om hon inte ville? Att hon fortfarande gillade honom, kanske? Jag hade svarat med ‘I won’t’. För det skulle jag inte, jag skulle hålla hårt i Louis.

Senare på kvällen satt jag i Stans vardagsrum med honom, medan Louis och Hannah lagade mat.
“They used to be really close”, sa Stan helt plötsligt.
Jag kollade undrande på honom.
“Louis and Hannah”, sa han, “They were together before the x factor, through the x factor and even after. She’s been there all along. They were best friends before they got together, as well”
“Why are you telling me this?” undrade jag
“I just thought you should now”, svarade han, “They did everything together. Al though, Louis broke up with her because he wanted to focus on his carrier. I think Hannah still likes him, she’s a little jealous of you. He broke up because he wanted to focus on music, but then he got another girlfriend. I’ve nothing against you, I’m just saying the truth”
Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag var förvirrad och förvånad, samtidigt.
“You know, I think Louis would’ve told me this when he was ready for it”, sa jag, “You’re not really a good friend when you tell me this”
“I’m a good friend to you. And Louis wanted me to tell you this”, svarade han.
Åh, så det var Louis idé? Att försöka få mig svartsjuk, eller vad var det han ville?

Kommentera! :)

Kommentarer
Postat av: Eve

meeer!! <3

2011-11-18 @ 19:18:03
Postat av: emma

jättebra :)

2011-11-18 @ 19:26:10
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Johanna

Grymt bra!! :) Meeeeer!!!!! :P

2011-11-18 @ 20:35:49
Postat av: Hannah

skiit bra längtar tills nästa del kommer ut :)

2011-11-18 @ 22:47:02
Postat av: Anna

Jättebra!!!!!

Nästa??

2011-11-20 @ 16:14:56
Postat av: rayahin

omg skit grym! jag kan inte släppa denna novell jag är helt inne i den! asbra!

2011-11-21 @ 00:19:41
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback