Kapitel 12

Herregud, förlåt.. jag blir till och med irriterad på mig själv.. här har ni iallafall kapitel 12, jag ska försöka skriva nästa kapitel snabbt!

Tidigare: “Where’s the rest of the boys?” frågade jag.
“Niall’s in the kitchen, Liam and Harry’s in the living room”, förklarade Zayn.
“Ok, that makes sense”, sa jag och sedan kom jag på att Ashley var med mig, “This is Ashley by the way”
“Hi!” sa hon uppspelt.
Louis och Zayn hälsade på henne och gav henne sedan varsin kram.

“I GOT AN F!?” utbrast Daren när vi fått tillbaka våra historieprov som vi gjort förra veckan.
Jag skrattade åt honom.
“Stop laughing. What did you get?” frågade han
“B”, svarade jag kort och log
“Aw, c’mon! How can you be that good?”  undrade Daren och fejkade att se ledsen ut.
“Still didn’t get an A”, sa jag menande
“But I got an F!” sa Daren högt
“And you want to everyone to know?” jag höjde på ögonbrynen.
“I GOT AN A+” skrek Ashley över hela klassrummet innan Daren hann svara.
Daren var sur resten av dagen, men följde med mig hem till Ashley efter skolan ändå. Han var ju faktiskt inte sur på riktigt, bara fejkade allt för att jag och Ash fått så bra betyg.

“Any plans for tomorrow girls? I mean, it’s friday!” undarde Daren när han slängt sig ner i Ashleys säng.
“Nope”, sa jag och Ash i kör
“We can have a party then!” utbrast Daren glatt
“And you can invite One Direction!” la Ash till.
“No, I can’t invite them. ‘Come to my party, One Direction will be there’ first of all, everyone would come, second of all, who’d believe me?” jag korsade armarna och kollade menande på henne, “And don’t fangirl about them, please”
“I don’t fangirl! I met them and I wasn’t that crazy was I?” hon höjde på ögonbrynen.
“Yeah, right. It’s not like you jumped on Liam or anything”
“I didn’t jump on him”, sa hon
“You were on him all the time”, sa jag
“Ok, sorry. Don’t invite them”, sa Ashley med en ledsen min
“I can call them now if you want... and we can go to them”, sa jag
“What about me?” frågade Daren.
Hans blonda hår var perfekt stylat, som vanligt. Hans gröna ögon kollade menande på mig och Ash.
“You can come with us”, förslog hon och ryckte på axlarna
“To One Direction’s house? I don’t think so”, han skakade på huvudet.
“I’ll tell them to come over here and we can play some games or something”, sa jag och suckade.
“ONE DIRECTION TO-” började Ashely men jag avbröt henne med en menande blick medan jag ringde upp Louis.
“Hiya babe!” svarade han rätt snabbt
“Hi darling”, sa jag, “What’s up?”
“Nothing, actually. Just watching tv with the boys”, svarade han
“Like to come over to Ashleys house? Daren is here too”, undrade jag
“Yeah, sure”, svarade Louis
“Good, come over then. I’ll send you the address in a message”, sa jag, “I love you”
“Love you too”, sa han tillbaka och la på.
“They’re coming”, sa jag till Ashley och Daren, “But don’t be all over Liam, Ash. He has a girlfriend”
“He does?” sa hon förvånat
“Yeah, you know, Danielle Peazer”, förklarade jag
“Oh, right”, sa Ash och kollade ner i golvet.
“Don’t worry. It’s not like he hates you or anything, just don’t drool over him”, sa jag och la min hand på hennes axel.
“Girls”, sa Daren och skakade på sitt huvud, “When are they coming?”
“They’re on their way”, svarade jag.
Killarna kom efter ungefär en kvart. Vi spelade lite spel på Ashleys wii och hade roligt. Hon klängde inte lika mycket på Liam, inget alls faktiskt. Även om någon annan verkade ha ögon för henne. Daren åkte hem vid åtta-tiden. Zayn, Liam och Niall tog taxi hem till sig och Louis körde hem mig.
“Did you see the way Niall looked at Ash?” frågade jag Lou medan vi körde hem till mig.
“Yeah, he’s totally got something for her”, svarade han, “This is your house, right?”
Jag kollade bort från Louis och såg, precis som han sagt, att vi kommit fram.
“It is”, svarade jag
“Got any plans for the weekend?” undrade han
“Well, we were thinking about having a party tomorrow”, svarade jag, “Not sure you could come though. I mean how does ‘One Direction is coming’ sound?”
“Yeah, you’re right. Unless you and Ash, and maybe that Daren guy, wants to come with us to Aidens party instead? Tomorrow, as well”
“Aiden?” undrade jag
“Yeah, we know him from the x factor”, förklarade Louis, “Matt will possibly come too, and he won the x factor”
“Are you trying to make me come with you, just because there’s like famous people there? Sounds like it”, sa jag, “You know, I’ll come with you anyways”
“I’ll pick you up about six then?”
“Sure, six it is!”
“I’ll see you soon then”, sa jag
Louis la sina händer på min nacke och drog mig närmare sig. Våra läppar möttes i en, nästan, perfekt kyss, med växelspaken mellan oss.
“Bye”, sa jag och gick ur bilen
“Bye babe”, sa Louis och vinkade barnsligt åt mig
Jag skrattade åt honom och gick upp till dörren.

“Det är lördag imorgon och jag har inget att göra”, klagade Will när jag satt mig bredvid honom i soffan.
Jag skrattade åt honom
“Vad skrattar du åt? Du har väl säkert inte heller något att göra”
“Jodå, jag och Ash ska hänga med Lou och hans kompisar till Aiden”, förklarade jag
“Vem fan är Aiden? När blev du så populär?”
“Aiden Grimshaw”, svarade jag, “Matt Cardle kommer säkert också”
När jag sagt hejdå till Louis förut, hade jag sökt lite på internet.
“Matt Cardle, är inte det han som vann the x factor?” William rynkade på pannan, “Varför ska han komma?”
Just det ja, jag hade inte berättat om One Direction än.

“Louis är känd, på riktigt. Han har ett band som heter One Direction. De kom trea i x factor”, förklarade jag.
Will satt bredvid mig med stora ögon.
“Kan jag hänga med eller?”



Kommentarer
Postat av: emma

riktigt bra! :)

2011-11-03 @ 21:26:48
Postat av: Eve

superbra! mer :P <3

2011-11-04 @ 13:21:26
Postat av: Anonym

sjukt bra meeeer!!! :D

2011-11-04 @ 22:39:33
Postat av: Anonym

haha skit bra meeeer :D

2011-11-05 @ 05:28:40
Postat av: Anna

Fett bra novell!!

Vill bara ha mer!!

Mer??<3<3

2011-11-05 @ 19:20:40
Postat av: Astrid

OMFG! Jag har kanske läst 50 olika fanfics om 1D och jag måste säga att din är den bästa och mest realistiska av dem alla. Och det säger jag inte bara! Älskar verkligen dwn här novellen! Räkna med en trogen läsere från och med nu! Fortsätt skriv!

2011-11-06 @ 02:52:55
Postat av: Anonym

läs gärna min novellblogg ! :)

2011-11-06 @ 13:34:09
URL: http://beautifulsoul.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läs gärna min med! ;P

Postat av: Anonym

Jätte bra !! :)

2011-11-07 @ 22:17:00

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback