Kapitel 19

Tidigare:
“Ni träffade nyss Storbritanniens största pojkband”, sa jag
“Va? Du skämtar, eller hur?” Johannas ögon var så stora att det såg ut som om de skulle trilla ur.
“Nej, faktiskt inte”, sa jag med ett leende
“Wow! Varför har du inte berättat något?” undrade Cajsa
“Jag tyckte att det var bättre om ni lärde känna de först”, svarade jag, “Så att ni inte bara träffar de för att de är kända”

Jag skrev in One Direction på youtube. Cajsa och Johanna visste fortfarande inte om de skulle tro på mig eller inte. Jag klickade på musikvideon till What Makes You Beautiful och visade den. Efter det gick jag in på google.
“One Direction breaks the world record for most pre-ordered debut single”, läste jag från en av artiklarna som kom upp, “Tror ni mig?”
“Jo, men det här är så coolt! Hur fick du reda på att han var känd?” undrade Cajsa, “Det är väl inte därför du är tillsammans med honom?”
“Självklart är det inte därför jag är tillsammans med honom!” svarade jag, “Jag fick reda på det genom Ashley, som hörde att jag var tillsammans med Louis, så hon berättade det för mig”
“Varför berättade inte Louis?” Cajsa rynkade på pannan
“För han ville inte att jag skulle dejta honom för att han var känd”, svarade jag, “Samma anledning som varför jag inte berättade det för er på en gång”
“Hur lärde du känna Louis överhuvudtaget?” undrade Johanna.
Jag berättade om allt som hänt i Spanien. Tjejerna satt intresserat och lyssnade på mig.
“Men nog om mig nu”, sa jag när jag hade berättat klart, “Vad har hänt i Sverige?”
“Inget särskilt, bara det gamla vanliga”, svarade Johanna
“Speciellt inget om man jämför vad som har hänt dig”, sa Cajsa
“Så ingen av er har fått nån kille då?” frågade jag.
De skakade både två på huvudet.
“Du vet ju hur killarna på skolan är”, svarade Johanna.
Jag nickade. Jag visste mycket väl hur killarna på skolan var. Fjantiga och fula, de mesta av de. Även om jag tror att de flesta tycker så om killarna på sin skola. Vi satt tysta ett tag, tills Cajsa pratade.
“Har du killarnas nummer?” frågade hon
Jag log mot henne.
“Klart jag har”, svarade jag.
Johanna gick närmare mig.
“Eller bara Zayns, räcker nog för henne”, viskade hon till mig.
Jag tog fram min mobil och letade upp killarnas nummer. Både Cajsa och Johanna skrev in de på sina mobiler.
“Men ni får verkligen inte använda de bara för att de är kända”, menade jag
“Det är såklart att vi inte kommer göra det”, lovade Johanna.
Jag litade på henne, för jag kände henne. Jag visste att hon inte var sådan och inte Cajsa heller. Vi var uppe till ungefär midnatt. Även om det var tisdag, så var jag ledig imorgon. Det var studiedag på skolan.

“Nadja, din mobil ringer!” ropade någon på mig.
Jag öppnade ögonen och såg att det var Cajsa som stod framför mig med mobilen. Jag hade nästan glömt bort att de var här. Jag slängde en snabb blick på klockan, 11.00. Jag tog mobilen från Cajsa.
“Hello?” svarade jag trött
“Hi Nad, babe”, sa Louis röst tillbaka, “You tired?”
“Yeah, you woke me up”, sa jag och lät antagligen surare än vad jag var
“Sorry”, sa han, “Want to do something later?”
“Yeah, well, maybe we could all do something?” undrade jag, “You, me, the boys, Johanna and Cajsa”
“Sure, but I was more thinking only you and me”, förklarade han
“We can do that on the weekend, if you’re available?”
“Yeah, I’m actually free. So do you want to go bowling?” undrade han
“Yeah, will you pick us up, or should we come to you?” frågade jag
“We can pick you guys up. Both me and Liam can take a car”, svarade Louis.
Vi pratade lite mer och sa sedan hejdå till varandra.
“Vi ska bowla med killarna sen”, sa jag till Cajsa och Johanna
“Med Zayn?” undrade Cajsa.
Jag kollade på Johanna och vi utbytte en “jag-visste-det”blick.
“Med Zayn”, sa jag
“När då?” undrade Johanna
“Vid fyra-tiden och sen åker vi hem till Zayn och äter kvällsmat tillsammans”, svarade jag med en viss betoning på Zayns namn.
Jag såg på Cajsa att hon försökte hålla ett rakt ansikte, men hon hade ändå ett litet leende där. Hur gulligt som helst!

Klockan slog fyra, precis när två bilar stannade utanför huset. Vi sa hejdå till min familj och gick ut. Vi gick alla tre in i Louis bil, eftersom resten av killarna satt med Liam. Jag satte mig i framsätet, bredvid Louis, medan Cajsa och Johanna satte sig i baksätet. Vi åkte iväg till någon bowlinghall, som jag inte kommer ihåg namnet på.
“You all know I’m going to win this”, sa Harry när vi kommit in i bowlinghallen.
“In your dreams”, sa Johanna menande.
Hon var bra på bowling, hon hade gått i sporten när hon var mindre, men slutat för något år sedan. Å andra sidan visste jag inget om Harry, han kanske var jättebra på bowling?
“You can take this lane”, sa mannen som jobbade i hallen, “You can write your names on here”
Han gjorde en gest mot någon datorliknande maskin framför banan. Vi skriv in våra namn. Jag kan säga att det inte riktigt var våra namn utan mer, “Leuuum”, “Hazzah”, “Nialler”, Zayn var antagligen “för cool” för att skriva något annat än Zayn. Harry skrev “Boo bear” till Louis, vilket han själv protesterade till. Det var tydligen något smeknamn som hans mamma brukade kalla honom, men han tyckte bara att det var pinsamt. Rätt gulligt, faktiskt. Vi spelade, och jag kan säga att det var väldigt jämt mellan Harry och Johanna hela tiden. Både två gjorde nästan bara strikar. Zayn fick lära Cajsa hur man bowlade eftersom hon tydligen “inte kunde”, även om jag visste att hon kunde det mycket väl. Jag och Liam försökte vårat bästa och det gick rätt bra, men inte på något sätt lika bra som för Johanna och Harry. Louis och Niall däremot, höll på att fjanta sig hela tiden, men det gick rätt bra för dem ändå. Det hela slutade med att Johanna vann över Harry, som jag hade gissat på.
“You’re gonna get revenge, Johanna, just wait”, sa Harry
“Yeah, right”, sa Johanna tillbaka, “I’ll own you in anything”
“Not singstar”, sa han tillbaka och blinkade med ena ögat.
Vi åkte hem till killarna och åt mat hos Zayn, som hade lagat någon kycklingrätt. Efter det körde vi singstar, och Harry vann den här gången över Johanna. Hon sa att han skulle få revenge, men hur har jag ingen aning om.

Kommentera!

Kommentarer
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-12-20 @ 18:03:04
Postat av: M

Asbra :D

2011-12-20 @ 23:04:37
Postat av: Anonym

jätte bra ! meer :D

2011-12-21 @ 00:17:27
Postat av: Linnéa

skit bra, meeer!

2011-12-22 @ 23:26:57
URL: http://onedirectionovel.blogg.se/
Postat av: Anonym

As bra meeer!!!

2011-12-26 @ 15:10:22
Postat av: Aleksandra

Riktigt bra, mer!! :D

2011-12-28 @ 20:45:01
URL: http://aleksandrawojcik.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback