Kapitel 18

Tidigare:
Vi satt resten av eftermiddagen och planerade hur vi skulle göra, fast jag kom inte upp med något. Jag tyckte egentligen att det var en rätt dålig idé, men den fick duga. Om den funkade var det ju toppen.

Jag stängde dörren till Harrys lägenhet. Killarna hade gått ut före mig. Vi skulle gå över till Nialls lägenhet och sedan ringa Ashley och säga att hon skulle komma hit. Vi gick till andra sidan på våningen och öppnade dörren till Nialls lägenhet. Harry gick in först, sedan Zayn och efter det Liam. Louis gick före mig och höll min hand, jag gick alltså sist. Vi kom inte långt in förrän Harry vände sig mot oss och tog sitt finger för sin mun, för att vi skulle vara tysta.
“I don’t think we need our plan”, viskade han och log mot oss.

Han “nickade” med huvudet åt sitt vänster. Zayn och Liam kollade åt deras höger och nickade instämmande. Jag och Louis, som fortfarande stod i hallen gick fram och kollade vad det vad de menade. Vi kollade åt höger. Där stod Niall med Ashley upptryckt mot väggen, med deras munnar på varandra och tungorna nere i halsen på den andra personen. De hade inte märkt att vi hade kommit in än.
“Oh my god!” utbrast jag glatt.
Jag kunde inte hålla mig. Harry harklade sig. Niall åkte ifrån Ashley och vände sin blick mot oss. Ashley följde Nialls blick. De var både två röda om kinderna och smått andfådda. Dessutom hade de ett löjligt leende på läpparna. Jag sprang fram och kramade Ashley.
“I told you he liked you”, sa jag glatt
“And I told you I could talk to him myself! You all had a plan didn’t you?” menade Ashley
“Yeah, we kind of did. But it was really bad”, sa jag
“No, it was the best plan ever!” sa Louis
“It was actually really bad and you don’t want to hear it”, sa jag så fort Louis sagt klart sin mening.
“So that was what you were up to?” undrade Niall
“Yup”, sa jag och Liam samtidigt.
“Anyways, we should just leave you two alone”, sa jag och gav en menande blick till resten av killarna.
De nickade och vi gick ut från Nialls lägenhet. Liam gick in till sin lägenhet tillsammans med Zayn. Jag, Louis och Harry gick in i Louis lägenhet. De hade delat lägenhet tills för någon vecka sedan. Vi gick och satte oss i soffan. Louis i mitten. Jag lade mitt huvud på hans vänstra axel och Harry la sitt huvud på hans högra. Larry Stylinson, som fansen kallade deras bromance.
“Hey, why-” började Louis men Harry avbröt honom
“I’m just gonna get my nintendo ds”, sa Harry och hoppade upp från soffan.
Han gick ut ur lägenheten för att hämta sitt spel.
“You tired, babe?” undrade Louis
“A bit”, svarade jag, “First Doncaster and the flight home and then school. And Ashley and Niall. It’s a little exhausting”
“That’s totally understandable”, sa Louis och la sin arm runt min axel.
Harry var tillbaka snart. Han satte sig bredvid Louis och startade Pokémon, som bandet gjorde reklam för.
“I’ve been stuck on this forever”, klagade Harry när han hade spelat i en kvart.
“Let me help you”, sa Louis och tog konsolen från honom.
Min mobil vibrerade och jag kollade smset jag hade fått.
‘Heathrow flygplatsen om en kvart!’ stod det.
Från Johanna! Var de påväg hit?
“Lou, can you drive me to Heathrow?” frågade jag
“Why?” undrade han, med ögonen på spelet.
“My friends from Sweden are coming”, sa jag
“Sure, let me just... YES I DID IT!” utbrast han och hoppade upp i luften.
Harry tog tillbaka konsolen.

“Your friends are coming?” undrade Louis
“Yup, all the way from Sweden”, sa jag, “But they don’t know that you’re famous”
“You haven’t told them?” frågade han förvånat.
“No, well, I though I’d tell them after they had met you and the rest of the boys”, förklarade jag
“Good idea”, sa han och log, “Let’s go then. Harry, you coming?”
“Yeah”, sa Harry lite smått frånvarande, men följde med oss ut ur lägenheten.
Vi gick ned till garaget och fram till Louis bil.

Jag öppnade dörren till flygplatsen och kollade vilken gate flyget från Stockholm skulle komma från.
“This way”, sa Louis och tog min hand.

Harry tog tag i min andra hand, för att inte tappa bort oss. Det var fullt med folk på flygplatsen. Louis ledde oss fram till den rätta gaten. Vi stod där i ungefär fem minuter, tills det började komma folk. Tillslut fick jag syn på Johanna och Cajsa och sprang  fram och kramade om dem. Louis och Harry följde efter mig.
“Jag har saknat er så mycket!” utbrast jag
“Detsamma!” sa Johanna och kramade mig igen
“Vi har saknat dig med!” sa Cajsa glatt
“Ok, boys, this is my two best friends, Cajsa and Johanna”, sa jag till Louis och Harry
“And this, girls, is by boyfriend Louis and his best friend Harry”, sa jag sedan till Cajsa och Johanna.
“Oh, so you’re Louis”, sa Johanna och kollade menande på honom, “You better not hurt Nadja”
“I would never do that”, sa Louis och la sin arm runt mig.
Vi gick till Louis bil. Han och Harry satte sig fram, medan jag, Cajsa och Johanna satte oss i baksätet.
“Först ska vi till Louis lägenhet och träffa hans tre andra vänner och en av mina tjejkompisar. Sen åker vi hem till mig, och jag ska berätta en hemlighet då”, sa jag
“Vadå för hemlighet?” undrade Cajsa ivrigt
“Jag berättar när vi är hemma hos mig”, upprepade jag
Louis körde till lägenheterna och vi gick ur bilen. Vi gick upp till deras lägenheter. Harry hade ringt till killarna och sagt att de skulle gå ut och möta oss. De stod alla utanför Harrys lägenhet, tillsammans med Ashley.
“Yeah, you can just say your names, that’s easier”, sa jag, “I’m too lazy”
Medan Johanna och Cajsa häslade på de som de inte hade hälsat på ännu, la Louis sina armar runt min midja och la sitt huvud på min axel.
“I love you”, viskade han till mig.
“I love you too”, viskade jag tillbaka
Resten av kvällen tillbringade vi genom att spela tv-spel på Liams wii. Cajsa verkade bli lite extra bra kompis med Zayn, men jag bestämde mig för att inte säga något. Louis körde hem oss till mig och sedan hade jag en överraskning för familjen. Vi bäddade åt Johanna och Cajsa och sedan satte vi oss alla tre på mitt rum med stängd dör.
“Vad var det för hemlighet du menade förrut?” undrade Cajsa med stora ögon
“Ni träffade nyss Storbritanniens största pojkband”, sa jag
“Va? Du skämtar, eller hur?” Johannas ögon var så stora att det såg ut som om de skulle trilla ur.
“Nej, faktiskt inte”, sa jag med ett leende
“Wow! Varför har du inte berättat något?” undrade Cajsa
“Jag tyckte att det var bättre om ni lärde känna de först”, svarade jag, “Så att ni inte bara träffar de för att de är kända”

Sådär! :)
Ska bli bättre på att uppdatera nu, jag lovar. Iallafall efter jul!
Kommentera!

Kommentarer
Postat av: M

Asbra :)

2011-12-15 @ 22:41:11
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-12-16 @ 11:45:43
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Eve

meeer!!!! :) <3

2011-12-17 @ 10:49:02
Postat av: Julia

Så himla sjukt bra!

2011-12-17 @ 11:28:04
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

skit bra :D

2011-12-17 @ 17:51:29

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback